Cvičení, které hýbe světem: Tabata

Tabata_Main

Trápí vás pocit, že byste rádi cvičili, ale nemáte dostatek času? S Tabatou si každodenní trénink rozhodně budete moci dovolit. Jedno kolo tohoto kardiovaskulárního tréninku vám totiž zabere v průměru pouhopouhé 4 minuty.

Co je Tabata? Jedná se o intervalový trénink, který vznikl v Japonsku a navrhl ho lékař Izumi Tabata jako metodu posilování pro národní tým rychlobruslařů. Celý „trik“cvičení Tabata spočívá v tom, že neopomíjí aerobní ani anaerobní složku metabolismu. V tréninku rozvíjí jak vytrvalost, tak výbušnost. Co to tedy znamená pro vaše tělo?

V průměru spálíte více tělesného tuku než při běžném cvičení. Budete schopni více vydržet a cviky častěji opakovat, protože svaly se adaptují na větší zátěž a skoro žádný odpočinek. To povede k tomu, že se vám zvětší množství drobných cév, které dodávají do svalu kyslík a živiny. Získáte tak pocit větší energie, lépe se po tréninku zotavíte a také vaše svaly rychleji porostou a vyrýsují se do krásných tvarů.

Abyste pochopili kouzlo cvičení Tabata, je třeba ho vyzkoušet. Je vhodná hlavně pro lidi, kteří rádi překonávají limity a posouvají své hranice. Důležitá je už určitá fyzická zdatnost a hlavně dobrý zdravotní stav. Takže pokud patříte mezi úplné začátečníky, vyzkoušejte nejprve něco jednoduššího a až získáte fyzickou kondici, přikročte k tomuto japonskému cvičení.

Na trénink postačí jen 4 minuty. Tabata má většinou 4 kolečka, ale záleží samozřejmě na vaší fyzičce. Cvičení se skládá ze 7 až 8 cviků. Jeden cvik trvá přibližně pouze 20 sekund, kdy pracujete na sto procent. Cviky prokládáte odpočinkem, na který máte celých 10 sekund.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>